ТВОРИ 5 КЛАС - 5 класс - Сочинения на украинском языке - Каталог статей - Сайт для школьников. Рефераты и учебные материалы.
Суббота, 03.12.2016, 09:49
Приветствую Вас Гость | RSS

Школьник

Меню сайта
Категории раздела
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Анализ страниц сайта

Каталог статей

Главная » Статьи » Сочинения на украинском языке » 5 класс

ТВОРИ 5 КЛАС
5 КЛАС
ТВОРИ З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Сила любові (за казками Г. К. Андерсена)

Письменник Г. К. Андерсен затверджував, що казки — «блискуче, краще в світі золото, те золото, що блищить вогником в дитячих очках, дзвенить сміхом з дитячих вуст і вуст батьків»; письменник з чарівним зором, під поглядом якого найпрозаїчніші речі перетворюються на казку: олов'яний солдатик, уламок пляшки, уламок штопальної голки, комірець, срібна монета, м'яч, ножиці і багато що інше. Кожна квітка, кожен вуличний ліхтар розповідали казкареві свою історію, а він передавав її дітям: про те, як бридке каченя перетворилося на прекрасного лебедя, а молода дівчина стала «принцесою на горошині»; про те, як король вийшов на прогулянку без плаття і маленький хлопчик гучно заявив: «Адже король — голий!»; про те, як Снігова Королева намагалася перетворити на шматок льоду серце маленького Кая. І про те, чому сіренький житель лісів — соловей — співає у сто разів краще за дорогоцінного штучного птаха. Прості домашні речі: кухонне начиння, дитячі іграшки, предмети одягу, рослини і квіти, які можна зустріти в полі, в городі, в садку возде удома; зовсім звичайні, такі, що оточують нас домашні тварини і свійська птиця: собаки, кішки, кури, качки, індики; півчі пташки, що мешкають у саду, — все це улюблені казкові персонажі Андерсена, кожен зі своєю історією, характером, манерою поведінки і мови, своїм гумором, капризами і чудасіями.

Казки данського письменника переповнює ціла гамма людських відчуттів і настроїв: доброти, милосердя, захоплення, жалості, іронії, співчуття. І найголовніше — любові. Пригадаємо: коли у пошуках Кая Герда верхи на оленеві наближається до двору Снігової Королеви, олень просить мудру фінську жінку наділити дівчинку небувалою силою — інакше їй не повернути Кая. Але що відповідає оленеві ця жінка: «Сильніше, ніж вона є, я не можу її зробити. Невже ти сам не бачиш, як велика її сила? Подумай, адже їй служать і люди, і тварини! Вона босоніж обійшла півсвіту! І ця сила прихована в її серці». Така сила любові в казках Андерсена. Ця сила рухає горами, перемагає горе і розлуку, повертає до життя приречених на смерть. Вона горда і відважна. Адже недаремно ж маленька русалочка, стійкий олов'яний солдатик і його паперова наречена жертвують життям ради високої любові!

У кожній казці Андерсена зливаються дві дійсності. Одна — справжнє життя квітки, мухи, дерева, чашки або кавника; інша — не менш справжня — доля людини, історія людського життя: дитинства, юності, зрілості, старості, смерті. Поєднання казкового, чарівного і реального, буденного робить твори Андерсена двопланними, однаково цікавими і дітям, і дорослим. Діти сприймають зовнішню, конкретну форму казкової події, піддаються чарівності вигадки, їх зачаровує перемога добра над злом, швидка зміна подій, дорослі розуміють складні людські відносини, що стоять за казковою схемою, знаходять в цих казках глибоку філософію, приклади справжнього життя з її радощами і розчаруваннями, любов'ю і смертю, правдою і брехнею.

Краще за всіх оцінив внесок Андерсена у світову літературу його молодший побратим по перу, теж талановитий творець казок Д. Родарі: «Андерсен, подібно до братів Грімм, йшов від казок своєї країни. При цьому Грімми, будучи дійсними німцями, прагнули, записуючи тексти народних оповідачів, створити в Німеччині, що стогнала під ярмом Наполеона, живий пам'ятник німецькій мові (сам прусський міністр освіти віддав братам Грімм належне за їх подвиг на благо вітчизни). Андерсен же звернувся до народних казок не для того, щоб зазвучав привселюдно голос його народу,. а для того, щоб відновити в пам'яті і пожвавити власне дитинство. «Я і казка» — «фантастичний біном» Андерсена, що був дороговказною зіркою у всій його творчості. Потім він відійшов від казки традиційного типу, щоб створити нову, населену романтичними образами і одночасно побутовими реаліями... Досвід народних казок, зігрітий сонцем романтизму, знадобився Андерсену для повного вивільнення фантазії, крім того, він прагнув зробити таку мову, якою можна було б розмовляти з дітьми не сюсюкаючи».

А це і є ознакою справжньої сильної любові до дітей.

Категория: 5 класс | Добавил: Kisa (29.11.2009)
Просмотров: 714 | Теги: ТВОРИ 5 КЛАС | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа
Поиск
Облако тэгов

Copyright MyCorp © 2016
Бесплатный конструктор сайтов - uCoz